IT projects များကို အမျိုးအစားခွဲကြည့်ခြင်း

 

 ပရောဂျက်များကို ရွေးချယ်ခြင်းအတွက် အခြားနည်းလမ်းမှာ အမျိုးအစားခွဲခြင်းကို အခြေခံသည်။

ပရောဂျက်များကို အမျိုးအစားခွဲခြင်းတစ်ခုသည် ပြဿနာတစ်ခုအတွက် ပရောဂျက်တစ်ခုအား တုံ့ပြန်မှုရှိမရှိ၊ အခွင့်အလမ်းတစ်ခု သို့မဟုတ် ညွှန်ကြားချက်ကို ပေးဆောင်ခြင်းရှိမရှိ အကဲဖြတ်သည်။

ဆိုလိုရင်းမှာ မိမိ တို့ IT projects များကို အောက်ပါအတိုင်း ေရွးချယ်ခွဲခြားနိုင်သည်။

(၁) ပြဿနာများ အပေါ်မှ ရရှိလာသည့် အခြေအနေ (Problems)
(၂) အခွင့်လမ်းများ အပေါ်မှ ရရှိလာသည့် အခြေအနေ(Opportunities) 
(၃) ညွန်းကြားချက်များ အပေါ်မှ ရရှိလာသည့် အခြေအနေ (Directives)

    ပြဿနာ  များဆိုသည်မှာ အဖွဲ့အစည်း တိုင်းအတွက် ကာကွယ်ရမည့်အောက်ခံ အခြေနေတစ်ခုဖြစ်ပါသည်။ အဲဒီပြဿာနာသည်လည်း ကျွန်တော်တို့ မျှော်လင့်ထားသလို (သို့) လက်ရှိ ကာလဖြစ်နေတာမျိုးလည်းဖြစ်ပါသည်။ ဥပမာ- မိမိ အဖွဲ့အစည်း ရဲ့ ကွန်ပျူတာ စနစ် ပိုမို လျင်မြန် ေစရန် အဆင့်မြင့်တင်ခြင်း (သို့) အသစ် ေပါင်းထပ်ရန်လိုခြင်းကို ဆိုလိုပါသည်။ ဥပမာအားဖြင့်၊ သတင်းအချက်အလက်စနစ်တစ်ခု၏အသုံးပြုသူများသည် စနစ်တစ်ခုသို့ဝင်ရောက်ခြင်း သို့မဟုတ် စနစ်၏စွမ်းဆောင်ရည် ပြည့်မှီခြင်းသို့ရောက်ရှိသွားသောကြောင့် ချက်ခြင်းသတင်းရယူရာတွင် ပြဿနာရှိနေနိုင်သည်။ တုံ့ပြန်မှုအနေဖြင့် ကုမ္ပဏီသည် ပိုမိုဝင်ရောက်ခွင့်လိုင်းများကို ပေါင်းထည့်ခြင်း သို့မဟုတ် ပိုမိုမြန်ဆန်သော အစိတ်အပိုင်းများဖြင့် ဟာ့ဒ်ဝဲကို အဆင့်မြှင့်တင်ခြင်းဖြင့် လက်ရှိစနစ်ကို မြှင့်တင်ရန် ပရောဂျက်တစ်ခုကို စတင်နိုင်မည်ဖြစ်သည်။

    Problems are underside situations that prevent an organization from achieving its goals. These problems can be current or anticipated. For example, users of an information system may be having trouble logging onto a system or getting information promptly because the system has reached its capacity. In response, the company could initiate a project to enhance the current system by adding more access lines or upgrading the hardware with faster components. 

    အခွင့်အလမ်း ဆိုသည်မှာ အဖွဲ့ အစည်းများ တိုးတက်ရာ တိုးတက်ကြောင်းလုပ်ရန် အခွင့်အရေး ပေါ်သည့် အခါ ကို IT project opportunities ဖြစ်ပါသည်။ ဥပမာအားဖြင့်၊ ကုမ္ပဏီတစ်ခုသည် အင်တာနက်မှတစ်ဆင့် သုံးစွဲသူများထံ တိုက်ရိုက်ထုတ်ကုန်များကို ရောင်းချခြင်းဖြင့် အရောင်းမြှင့်တင်နိုင်မည်ဟု ယုံကြည်နိုင်သည်။ ကုမ္ပဏီသည် ၎င်း၏ ၀က်ဘ်ဆိုက်မှ ထုတ်ကုန်များကို တိုက်ရိုက်ရောင်းချပေးမည့် ပရောဂျက်တစ်ခုကို စတင်နိုင်သည်။

    Opportunities are chances to improve the organization. For example, a company might believe it could enhance sales by selling products directly to customers over the Internet. The company could initiate a project to provide direct sales of products from its Web site.

    ညွှန်ကြားချက်များသည် စီမံခန့်ခွဲမှု၊ အစိုးရ သို့မဟုတ် ပြင်ပလွှမ်းမိုးမှုအချို့မှ ချမှတ်ထားသော လိုအပ်ချက်အသစ်များဖြစ်သည်။ ပြင်ပလွှမ်းမိုးမှုအချို့အတွက်။ ဥပမာအားဖြင့်၊ အရေးကြီးသော ဖောက်သည်တစ်ဦးသည် ၎င်း၏ရောင်းချသူအားလုံးနှင့် လုပ်ငန်းဆောင်ရွက်ရန် အီလက်ထရွန်းနစ်ဒေတာဖလှယ်မှုပုံစံ (EDI) ကို အသုံးပြုရန် လိုအပ်ပေမည်။ ထို့နောက် စီမံခန့်ခွဲမှုသည် ထိုဖောက်သည်နှင့် စီးပွားရေးကို ထိန်းသိမ်းရန် ဤ EDI ပုံစံကို အကောင်အထည်ဖော်ရန် ပရောဂျက်တစ်ခု စတင်မည်ဖြစ်သည်။

    Directives are new requirements imposed by management, government, or some external influence. For some external influences. For example, an important customer might require that all of its vendors use a certain form of electronic data interchange (EDI) to do business with them. Management would then initiate a project to implement this form of EDI to maintain business with that customer.

Project Scope Management

More - https://pmpmyanmar.blogspot.com/



 



Comments